vrijdag 28 november 2014

Peuter wordt kleuter


Mama, benje a'loffie?'
(yes David, I love you! Veremutsen!! ...Wel een paar keer dag!)
'Ik ga even kijken of er post is!' (minstens 4x per dag!)
‘Mama als je dat niet doet, dan wordt ik nu boos en zet ik je op de gang.'
(als ik hem iets verbied wat echt niet kan...om 10.30 uur chips bijv.!)
'gaan we vandaag weer oversteken bij de primaniers?'
(Nu hij bij het oefenen op de 'grote school' kennis heeft gemaakt met de brigadiers)
‘Mama maggik un papfles, niet te heet, niet te koud en ook niet te warm, met veel ranja en lekker vol'
(als hij moe is drinkt hij nog wel eens een warme papfles mét ranje, eigenlijk gewoon een warme milkshake!)


Bijna 4 jaar geleden (02-12-2010) is onze trots geboren! 
Vandaag neemt hij afscheid op Peuterspeelzaal 't Drempeltje. 

David is helemaal idolaat van het liedje:
op een houten bruggetje...liep een krokodilletje! 

Dat bracht mij al gauw op het idee om een uitdeelkrokodilletje te maken. 
Ik knip (de krokodilletjes), David plakt (de krokodilletjes op een houten wasknijper). 
Met hun grote bek houden de krokodilletjes
stevig de zakjes met koekjes vast! 


 15 stuks hebben we er mogen maken! 


Trots nam hij ze mee naar zijn 'kleine' schooltje! 


Samen met de juffen en alle kindjes heeft hij er een succesvol feestje van gemaakt! 

Nadat hij a.s. dinsdag (écht!) 4 jaar is geworden mag hij
'heel veel keertjes' naar de GROTE school!

Op naar een nieuwe uitdaging! 
WE hebben er zin in!!!!

Xx 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten